Press "Enter" to skip to content

IZUZETNO ODGOVORAN POSAO REDITELJA JEDNOG OD NAJGLEDANIJIH ŠOU–PROGRAMA „PESMA ZA EVROVIZIJU” OVE GODINE POVEREN VALJEVKI MILICI SOLDATOVIĆ MIKIĆ

Jedan od najgledanijih televizijskih šou–programa na RTS–u, čuveni muzički festival „Pesma za Evroviziju”, koji je ovih dana pratilo blizu 1,7 miliona gledalaca (95.000 ljudi gledalo je uživo proglašenje pobednika na Jutjub kanalu RTS–a, a već sada finale ima preko 700.000 pregleda) režirala je Valjevka Milica Soldatović Mikić! Kao dirigent upravljala je „orkestrom” od skoro 150 ljudi, svi su čekali na njenu komandu.

image1

Milica je završila Akademiju umetnosti odsek TV režija u klasi profesora Save Mrmka i u 2011.godine kada je raspisan konkurs „100 mladih za 21. vek”, na koji su konkurisali svi koji su želeli posao na televiziji (scenografi, reditelji, voditelji…) bila je prva na listi reditelja i tada je počela da radi na javnom servisu.

image6

„Na RTS–u sam počela da radim 2013. godine i za ovih desetak godina prošla sam kroz sve i manje i veće projekte, od igranih emisija u kulturno-umetničkom programu, preko studijskih emisija, odnosno muzičkih emisija, radila sam i igrane serije za decu i sada najviše radim u zabavnom programu, muzičke šou–programe, poput Novogodišnjeg programa, muzičkih festivala, emisije Tri boje zvuka… Ove godine sam prvi put dobila priliku da radim kao reditelja festivala „Pesme za Euroviziju 24”. Glavna i odgovorna urednica odnosno supervizor festivala Olivera Kovačević i šef delegacije za Eurosong Uroš Marković su mi to ponudili jer su želeli da unesemo neke promene, da tehnološki i tehnički ispratimo svetske trendove i da se što više približimo Eurosongu”, otkriva Milica, koja je kao reditelj vodila čitavu ekipu, od izvođača, njihovih timova, plesača, preko voditelja, kamermana, tonaca, majstora zvuka, slike, kostimografa, scenografa, tehnike, mastera iz emitovanja, cele posade režije, od početka do kraja!

image5

„Kada me pitaju šta je posao reditelja na televiziji, u tv prenosu, ja to poredim sa dirigentom koji stoji pred ogromnim orkestrom i svi oni gledaju u njega i čekaju da da znak za njih! Od onog trenutka kad počne festival, od izbora kandidata ti si obavezan da sa svakim od njih prođeš kroz njegov nastup, da mu kažeš šta je dobro za njegov nastup, šta nije, da mu kazes ako neke stvari ne funkcionišu, ukoliko filmski, televizijski jezik ne podržava to i to, da mu kažeš način na koji se ponašaju i kreću na sceni, u koje kamere gledaju, apsolutno sve što se tiče samog nastupa. Zatim celokupan RTS tim, svi čekaju tvoju komandu jer samo reditelj ima krajnju sliku kako nešto treba da izgleda, a on uz pomoć svih tih ljudi dolazi do finalnog rešenja. Sve zavisi i sve je u dogovoru sa rediteljem. Kada će neko izaći, šta će uraditi, gde će stati, šta će reći, kome će se i kako obratiti, kada idu reklame, to je sve pomišljeno i sa uredničkim i sa rediteljskim delom, ali u principu reditelj je neko ko onog trenutka kada uđemo u emitovanje apsolutno vodi čitavu tu stvar”, objašnjava Milica, a koliko je ovo kompleksan i zahtevan posao dovoljno govori podatak da su od 15. do 27. februara imali svakodnevne probe, dolazila je na posao u 10 sati ujutro, završavala u 22 sata, a onda do 3 ujutro radila prepravke, ne bi li doveli nastupe do savršenstva.

Kakav je ko od izvođača, da li su imali neke nerealne zahteve, da li je neko bio „težak” za saradnju, Milica kao pravi profesionalac nije želela da otkrije, ali je zaključila da se niko nije ponašao kao „zvezda”, da su mahom imali mlade kandidate koji su generalno bili željni i publike i pažnje, a priznaje i da je imala neke favorite.

image2

„Ovde dolaze ljudi i koji imaju i koji nemaju iskustvo u televizijskom poslu. Sa prvima sam, čini mi se, lako nalazila rešenje, njihove ideje su mi bile jasne, samo sam se trudila da ih, ukoliko je to moguće, nadogradim, ali sam nastojala da postignem ono što oni žele, bez trunke sujete. I zaista sam od brojnih timova dobila zahvalnost od srca na saradnji. Sa druge strane, bilo je i onih koji jednostavno nisu razumeli moje izbore jer su želeli nešto drugo. U tom smislu bilo je i nezadovoljnih, ali ja smatram da je bitno da se ispoštuje televizijska forma i televizijska pismenost, a neki zahtevi su zaista bili potpuno nelegitimni. Kandidati moraju da puste da reditelj odluči jer ovo je i jeste moj autorski rad na kraju. Ali sam sve vreme balansirala između njihovih želja i mogućnosti”, otkrila je Milica uz napomenu da su mnogi nastupi bili izuzetno simpatični, kreativni, maštoviti, baš televizični.

image4

„Ne pričam o tome da li su dobri pevači ili ne, o tome je neko drugi dao sud, ali televizijski zanimljivih nastupa je i te kako bilo. Konstrakta je posebna sama po sebi i mi smo se trudili da ostanemo u istom maniru. Mislim da je i Filarri, koji je ispao prvo veče, bio strašno zanimljiv. Kat Dosa je imala prelepu scenografiju, divnu koreografiju. Zorja je imala nastup koji te nekako pomeri sa stolice, čitava atmosfera oko nje koju smo napravili, neka tenzičnost. Rekla bih da mi se od 28 nastupa, 20 baš svidelo”, ocenila je rediteljka ovog popularnog tv šou–programa koji zbog svog kvaliteta, atraktivnosti nastupa i praćenja svetskih tendencija gleda široka evrovizijska publika. Samim tim odgovornost za našu Valjevku bila je veća, a istorijski je momenat je to što je upravo Milica bila prva žena reditelj ovog festivala!

„ Kolege su mi čestitali kada smo završili uz komentar da sam prva žena reditelj koja je radila prenos za Evroviziju i da je to istorijska stvar. Biti žena u ovom poslu je ogroman izazov, pogotovo što radimo u zemlji u kojoj se nekako oseća ta muška nadmoć, te je u tom smislu moja borba mnogo teža. Ja moram dupolo više snage, vremena, rada, volje da uložim da bi se to priznalo i cenilo, ali sada sam stilgla do te pozicije da mi ljudi veruju. Imala sam divnu ekipu, svi su radili po dogovoru, niko nije sumnjao u moje odluke, svi su bili podrška, a svi ti ljudi su morali da rade i po 12 sati, niko od njih nije pravio problem, svi su verovali u to što ja želim da izguram, podržavali su moju ideju. Teško je doći do toga da ti se veruje, a ovaj projekat, mogu da kažem najzahtevniji televizijski projekat, mi je pokazao da su mi ljudi sa kojima sam radila beskrajno verovali i da, ukoliko je u očima publike sve dobro izgledalo, to bilo zato što smo jedni drugima ukazali veliko poverenje”, s ponosom ističe Milica koja je u dosadašnjoj karijeri radila razne televizijske formate, a želja joj je da se oproba u televizijskoj seriji, pre nego filmu.

Kako otkriva javni servis pruža izuzetne tehnološke mogućnosti za rad, ipak, njeno je mišljenje da je od opreme i uslova u kojima radimo, mnogo važnija ideja!

image1 (1)

„Tehnologija je mnogo napredovala. Dovoljan je jedan iPhone da snimiš šta god hoćeš. Neki mladi ljudi koji montiraju snimke na TikToku možda to nekada rade i bolje od nas. Zato je važno kakav sadržaj nudimo. Ostalo je da se bavimo mladima, da ih naučimo da je ideja ta koja treba da prodaje neki sadržaj i nadam se da će doći trenutak kada će morati da se preseče šta se gleda i gde se gleda. Mi na RTS–u imamo više reportažnih kola, studija, kamera, nego što to ima V5 ili Tv Valjevo plus, ali u suštini, važan je sadržaj koji se emituje. Čini mi se da je Pesma za Evroviziju pokazatelj da nam fali šou–programa, emisija koje okupljaju ljude da o tome razgovaraju, da dele ideje, mišljenja, a da nije politika. Nedavno sam radila IDJ show gde sam shvatila da na YouTube-u postoji čitava jedna ekipa klinaca, jedan novi svet, oni imaju neku svoju muziku i nemaju pojma šta se emituje na RTS-u, ali zato iDJ show prati ne znam koliko hiljada ljudi na streamu i sluša tu muziku, znači potpuno je više nebitno šta sa čime radimo, važno je čime punimo sadržaj”.

B. M.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *